Alperna V/s Branäs

Senaste jag stod på ett par skidor var jag 12 vårar och höll på att bryta benet i Österrike / alperna. Detta var fem år sedan och idag försökte jag mig på ett igen, fast denna gången i Branäs isiga socker-snö backar. Ångesten var total, ilskan över plogande barn tvingade att åka i svarta pister gick inte att riktigt hejda men, så fort jag fick till det där med "sväng-sväng wiee" var det givande, men då fan inte kul. 
Ena sällskapet var itnresserad av snapchat, det andra var trött. Jag var hyfsat arg fortfarande vid det här laget. 
Utiskten var det då inga fel med (Om man nu inte gemför med Österrike och alperna) och efter ett tredje åk snabbt ner fann jag det helt okej nice. Nu skall jag duscha mitt -vart-i-skidbacken-hela-dagen-ser-ut-som-ett-dregg-hår- och göra mig sådär mega goals snygg inför middag ute med dom andra kvinnorna Rudling. 
Vardagligt | | Kommentera |
Upp